1 zásadní důvod pro využití videa v marketingu

1 zásadní důvod pro využití videa v marketingu

Nehledejte v těchto statistikách nic podezřelého, je to opravdu tak 🙂

  • průměrná doba pozornosti zlaté rybky je 9 vteřin
  • průměrná doba pozornosti typického Američana je kolem 8 vteřin

Proč používat videa v marketingu jako další komunikační kanál?

V poslední dekádě jsme byli svědky neuvěřitelné exploze obsahu, dat a informací, které se na nás hrnou ze všech stran a z mnoha přístrojů, ať už statických nebo mobilních.

Je faktem, že v dnešní době je mnohem více těžší získat si a udržet divákovu pozornost.

Je to něco jako plavat proti proudu. Jde to, ale je to mnohem těžší.

Ale máme také dobré zprávy – video je pro společnosti, podnikatele, digitální nomády nebo e-shopisty v tomto boji o divákovu pozornost velmi mocná zbraň.

Fakta nelžou. Vypovídá o tom i současný trend, který můžeme pozorovat jak v marketingu B2B tak B2C.

Jen za minulý rok:

  • množství B2C (Business To Customer )video obsahu na Facebookovém news feedu vzrostl 3,6x
  • použití videa v B2B marketingu vzrostlo z 8 % na 58 % jen během minulého roku. To je více než sedminásobný růst

 

Chcete plavat proti proudu, nebo se s ním chcete svézt?

 

Proč video obsah zažívá takový boom a proč je pravděpodobné, že jeho využití stále poroste?

Podívejte se na tyto až neskutečné statistiky:

  • 90% spotřebitelů sleduje online video
  • lidé, kteří shlédli video prezentaci nějakého výrobku mají 1,8x větší sklon tento výrobek koupit
  • 52% marketéru říká, že video má nejlepší marketingové ROI (Return On Investment)
  • Více než polovina spotřebitelů v USA (ve věku mezi 25-54 roky) sdílí online video
  • pokud použijete slovo „video“ v předmětu emailu, očekávejte nárůst otevření zpráv zhruba o 18% a proklikovost vyšší až o 64%

Video obsah je dnes hojně konzumován i prostřednictvím mobilních zařízení. Zhruba polovina všech online videí je v USA shlédnuta na smartphonu nebo tabletu.

flexiblesmartphone-370x229

Říká se také, že obrázek vydá za 1000 slov.

Zpráva Jamese L. McQuiveye z Forrester Research nazvaná „Proč video převezme vládu nad světem“ tvrdí, že jedna minuta online videa má zhruba hodnotu 1,8 miliónu slov textu. Je to vlastně jednoduchá matematika:

  • obrázek vydá za 1000 slov
  • video je zobrazováno rychlostí 30 obrazů za vteřinu
  • tudíž 1 vteřina videa má hodnotu 30 000 slov
  • a každá minuta videa má hodnotu 1,8 milionu slov

Nejde to brát samozřejmě doslova, ale spíše tím chtěl autor vyjádřit, že vizuální obsah má hlubší dopad a více výhod oproti samotnému textu. Udržuje divákovu pozornost mnohem lépe než samotný text, je mnohem častěji sdílený a je jasné že bude, nebo spíše už je zásadní složkou marketingového mixu.

7Ps-Marketing

Samozřejmě s tím můžete nesouhlasit a video marketing ignorovat, ale pouze na vlastní riziko .)

Spotřebitelé ale volí a dávají najevo své preference pokaždé, když zmáčknou tlačítko play. A oni toto tlačítko mačkají stále častěji.

Autor příspěvku: aurin

Nadšenec do internetového podnikání, díky němuž může každý pracovat na vlastních snech, aby se dříve nebo později staly skutečností.

Napsat komentář