3 způsoby, jak na své stránky přivést návštěvníky zdarma

3 způsoby, jak na své stránky přivést návštěvníky zdarma

Jak se problogovat k novým návštěvníkům

Blogování se stalo v poslední době velmi populární a není divu. Především osobní blogy, které čtenářům nabízí osobitý pohled na různá témata si získali na oblibě.

A z dříve „neznámých“ lidí udělali doslova celebrity.

Příkladem je třeba web asjatka.cz, který píše Do Thu Trang a bloguje v něm o česko-vietnamském soužití, lásce k češtině a o dalších strastech a radostech v jejím životě. Blog je velmi populární a samotná Do Thu Trangová dokonce získala minulý rok cenu Novinářská křepelka.

Na blogování je třeba pohlížet ze dvou úhlů pohledu.

Z jednoho můžeme vidět právě takové osobní blogy, jako píše výše zmíněná Do Thu Trang, a z druhého pohledu vidíme firemení blogy, které píší a udržují buď zaměstnanci firmy, nebo si na to firma najímá externí síly.

Blogeři jako Do to mají trochu jednodušší, protože mohou psát v podstatě o čemkoli je napadne. Nejsou svázání žádnými pravidly, píší hlavně pro radost a proto mají naprosto volné pole působnosti.

Firemní blogy jsou více svázané s činností firmy a v takových blozích často nacházíme zprávy ze života firmy, chystané novinky nebo důležité zprávy a události z oboru.

blogování

 

Receptem na nové návštěvníky je v obou případech ale to samé.

Pravidelný přísun čerstvého, kvalitního a ideálně s nadhledem a humorem podaného obsahu. Možná jste už slyšeli, že obsah je král a při blogování je to do značné míry pravda.

Obsahový marketing zaujímá stále větší místo právě i ve firemním sektoru, protože si firmy začínají uvědomovat nejen jeho sílu z technického hlediska (vylepšení SEO), ale především se snaží přiblížit svým současným i budoucím zákazníkům.

Blogeři, které jejich blog živý jsou si důležitostí kvalitního a čerstvého obsahu vědomi a tady není dále na co odkazovat.

Mají to ve svých rukou a pokud je originální obsah právě tím magnetem, na který se spoléhají při budování návštěvnosti, jedinou „prací“ je zdokonalovat se v copy, hledat atraktivní témata pro čtenáře a celkově se snažit svůj blog udělat co nejvíce atraktivní a zároveň přínosný.

 

Občané, zapojte se do fóra

Přilákat návštěvnost na vlastní web nebo blog jde opravdu hodně způsoby. Většina lidí je lačná po způsobech, za které nemusí platit.

Nicméně ve skutečnosti je jen velmi málo cest, jak budovat návštěvnost opravdu zdarma.

Jestli vnímáte vlastní čas jako něco cenného, tak už asi chápete, že návštěvnost zadarmo je tak trochu přelud.

Píšete si blog sami?

Nakolik si ceníte vlastního času. 100 Kč na hodinu? 250 Kč na hodinu? Nebo na 1000 Kč na hodinu? Za všechny druhy návštěvnosti zdarma, které jsou dávané za příklad musíte platit svým časem.

A když ne vaším, tak můžete najmout někoho jiného, kdo za vás bude psát. A tady už jasně vidíte, že každý návštěvník prostě něco stojí. Je na vás, jaké máte možnosti nebo jak si ceníte vlastního času.

Nicméně nebudu zas až tak rušit zaběhlý kolorit a do návštěvnosti „zdarma“ jsem zařadil fórování, resp. vaši aktivitu vyvíjenou na různých online fórech za účelem zaujmutí a přivedení fórařů na svůj vlastní web.

 

forum-posting

 

Aby tahle metoda fungovala co nejlépe, je potřeba držet se pár pravidel, abyste nevypadali jako spameři nebo zoufalci postující nerelevantní zprávy všude tam, kde se namane.

Zaprvé, než začnete lidi aktivně lákat na svůj vlastní web, dejte si tu práci a přispívejte, odpovídejte a pomáhejte ostatním svými radami, aniž byste hned vzápětí křičeli – „A ještě pro tebe mám ultra super návod, podívej se na můj web tady“.

Vyberte si několik málo fór, kde se cítíte dobře, které jsou navštěvované a které jsou oborově spřízněné s vaším podnikáním nebo tématy, o kterých píšete. Přispívejte pravidelně, vytvořte si tam přátelé a zkuste si pomocí svých příspěvků vybudovat nějakou autoritu.

I přesto, že si na většině fór můžete dát odkaz do patičky, nepřiláká tolik kliků jako jasné sdělení a CTA přímo v příspěvku. To si ale nechte opravdu až na potom, nejdříve se snažte pravidelně přispívat a pomáhat.

Jakmile vás lidé začnou vnímat jako autoritu v oboru, nebo alespoň jako někoho s bystrými a třeba srandovními postřehy, bude pro vás mnohem snazší dostat lidi z fóra na svůj web.

Ať už pomocí patičkového odkazu, který jakoby z čista jasna začal fungovat, nebo díky odkazům na vaše články, rozhovory nebo videa, na které čtenáře přímo odkážete.

 

SEO sem, SEO tam, SEO všude kam se podívám

Srandovní je, že SEO, tedy optimalizace pro vyhledávače (Search Engine Optimalization) je nejčastěji uváděno jako ten nejlepší a nejefektivnější zdroj návštěvnosti zdarma.

Přitom právě SEO je snad největším žroutem času a pokud se spoléháte pouze na tuhle techniku budování návštěvnosti, připravte se na měsíce práce a nejistý výsledek na konci.

Obě SEO odnože, tedy OnPage i OffPage SEO jsou techniky, které vyžadují spoustu studia a práce při jejich implementaci. Jeslti jste o SEO uvažovali jako o návštěvnosti budované zdarma, tak s tím se prosím rozlučte.

Tedy pokud si nijak nevážíte vlastního času.

V opačném případě se připravte na maratónský běh, který stojí spousty dřiny, potu a někdy i krve :). Nechci tím ale říct, že věnovat se SEO optimalizaci nestojí za to.

To rozhodně ne.

Jakmile ho trochu dostanete pod kůži, nebude pro vás tak složité a spoustu procesů se vám podaří vylepšit a urychlit.

SEO má jednu velkou výhodu a tou je jeho trvanlivost v čase.

 

seo

 

Pokud se mu budete věnovat a budete poctivě budovat odkazy, tvořit kvalitní obsah na relevantní klíčová slova a nenecháte ladem ani OnPage SEO, tedy pokud vaše texty budou správně formátované, se strukturovanými nadpisy, obrázky v textu, externími i interními odkazy, s adekvátní hustotou klíčových slov atd., vaše úsilí nezůstane bez odměny.

Čas je při práci se SEO vaším přítelem i nepřítelem zároveň.

Připravte se, že bude trvat dlouho, než začnete sklízet plody své práce. Jakmile ale strom zasadíte, bude plodit rok co rok spoustu ovoce (rozuměj návštěvníků 🙂 a vám bude stačit jen občas zalít.

Na začátku jsem na tomhle blogu viděl také spíše jen zbloudilé duše, ale postupem času, po několika měsících (a několika desítkách článků) se návštěvnost začala postupně zvyšovat a nyní se na web dostane jen díky SEO optimalizaci několik stovek lidí denně.

Neházejte tedy flintu do žita, pokud hned nevidíte na svém blogu návštěvnost.

Opravdu chvíli trvá, než si vás strejda Google a následně ostatní všimnou. Optimalizovat pro vyhledávače dává jasný smysl, nečekejte ale zázraky na počkání.

aurin

Nadšenec do internetového podnikání, díky němuž může každý pracovat na vlastních snech, aby se dříve nebo později staly skutečností.

Napsat komentář