30503-podnikani-na-internetu

5 tipů, díky kterým snadno vytvoříte skvělý web

Do podnikání na internetu se dnes může pustit kdokoli. Stačí mít dobrý nápad, reálné cíle a odhodlání dosahovat výsledků. Pak už k této „výbavě“ přidáte jen kvalitní a atraktivní web a cesta za naplněním podnikatelských ambicí může začít.

K založení webových stránek můžete přistupovat dvěma způsoby: buď si je necháte zhotovit od profesionálů, nebo si je vytvoříte sami – třeba s pomocí specializovaného nástroje, který zastane roli programátora i grafika.

Abyste zvolili nejlepší možný postup, připravili jsme užitečná porovnání a doporučení, co vám pomohou lépe se zorientovat a pořídit dokonalý web. A to i přesto, že o jeho výrobě nic nevíte.

1. Základní porovnání: na míru vs. svépomocí

Nechat si vyrobit web od specialistů (webového studia) znamená téměř o nic se nestarat. Stránky vzniknou na základě vašeho zadání a eventuálního připomínkování. Podle rozsahu služeb a schopností zpracovatele mohou mít nejrůznější funkce, efekty a rozšíření. Připravte si ale dostatečný rozpočet, minimálně několik desítek tisíc korun.

Webovky si můžete vybudovat i sami. Zaplatíte za ně mnohem méně (od pár stovek po zhruba pět tisíc korun), ale musíte si na jejich tvorbu najít čas a energii. A čím krásnějšího a zajímavějšího výsledku se budete chtít dobrat, tím větší kapacitu těchto zdrojů byste si měli nachystat.

Samozřejmě se vám budou hodit i odborné znalosti. Tedy pokud se vrhnete na vytváření webu bez využití moderních šablon a předpřipravených řešení, se kterými to hravě zvládnete i jako úplný laik.

2. Podle čeho vybrat a proč

Zásadním kritériem pro výběr bývá cena webu. Ale neohlížejte se pouze na ni. Hodně záleží také na zaměření byznysu. Je jasné, že na vybudování obrovského e-shopu s řadou funkcionalit a mezinárodní působností sami stačit nebudete.

A naopak – jestli chystáte klasické stránky či online prezentaci (portfolio), nevyplatí se vkládat do realizace velké částky. Pořídili byste si tak zbytečně drahé webovky s potenciálem, který s ohledem na jejich cíle a účel vůbec nevyužijete.

Takže pro koho se hodí web od specialistů a kdo ocení „vlastnoruční“ výrobu? Podívejte se na následující přehled.

Tvorba svépomocí (levnější) je vhodná pro:

● menší firmy,

● regionální podniky,

● živnostníky a freelancery,

● malé a střední e-shopy,

● agentury,

● školy a vzdělávací společnosti,

● startupy,

● restaurace, kavárny, kadeřnictví a další podobné typy služeb.

Stránky na míru (nákladnější) jsou vhodné pro:

● velké firmy,

● velké e-shopy,

● projekty vyžadující u webu speciální funkce.

3. Co musíte znát a umět pro samostatnou výrobu

O tom, co všechno byste měli ovládat, abyste dokázali postavit dobrý web, rozhodují metody, které použijete.

● Můžete na to jít úplně „z gruntu“. Koupíte si doménu a webhosting a poté budete instalovat redakční systém, potřebné pluginy, designy a všechny další nutné prvky. Nevyhnete se ale hledání a vstřebávání informací. Budete si muset nastudovat postupy a zjistit, jak vše správně nastavit, aby stránky fungovaly, obstály v konkurenci ostatních a dobře se zobrazovaly ve výsledcích vyhledávání.

● Nebo využijete online pomocníka v podobě nástroje pro tvorbu webu, tedy předdefinovaného řešení, které obsahuje všechna nezbytná nastavení pro spolehlivý provoz i moderní grafiku nebo doplňky se zajímavými funkcemi. A vy si pak jen v uživatelsky přívětivém prostředí vybíráte, co chcete. Podobně jako například v kancelářském programu volíte barvu písma. Na obsluhu tohoto nástroje vám proto stačí základní dovednosti typu „kliknout–zvolit–uložit“.

4. Tři největší přednosti varianty „udělej si sám“

V čem tedy spočívají nejvýznamnější výhody tvorby webu svépomocí?

● Nízká cena – ušetříte spoustu peněz.

● Žádné starosti s dodatečnými úpravami – když se vám něco nelíbí nebo chcete doplnit obsah, jednoduše se přihlásíte do administrace/editoru a během chvilky se o změnu postaráte. Nemusíte shánět programátora nebo grafika a složitě s ním domlouvat nové zadání.

● Naučíte se nové věci – při vytváření webovek budete rozvíjet své dovednosti, a tím si perfektně rozšíříte obzory.

5. Kolik to stojí

Náklady se odvíjí od toho, jaký způsob výroby zvolíte. Náročnější a pracnější možnost, kdy zakoupíte doménu a webhosting, vás bude stát cca 500 Kč. A poté záleží na vašich nárocích na vzhled a funkce. Pokud budete web vybavovat placenými šablonami a pluginy, můžete se v konečném součtu dostat na tisíce.

Cena zmíněného nástroje, který umožňuje vybudovat hezké a kvalitní stránky bez programátorských nebo webdesignérských znalostí, závisí na jeho vybavenosti a možnostech. Například český nástroj pro tvorbu webu Mioweb začíná na částce 299 Kč/měsíc ve verzi, které nechybí ani takové vlastnosti, jako je responzivní vzhled, e-maily, testování, záloha dat, podpora v češtině a další.

Ať už se nakonec rozhodnete pro jakýkoli způsob založení webu, nezapomeňte, že se bude ve velké míře podílet na vašem podnikatelském vývoji, úspěchu a růstu. Proto k jeho tvorbě přistupujte pečlivě a vždy s myšlenkou na to, že ho budujete pro zákazníky, nikoliv pro sebe.

Autor příspěvku: aurin

Nadšenec do internetového podnikání, díky němuž může každý pracovat na vlastních snech, aby se dříve nebo později staly skutečností.

Napsat komentář