5 ZPŮSOBŮ JAK VYDELAVAT NA INTERNETU BEZ WEBU

5 Způsobů Jak Vydělávat na Internetu bez Vlastního Webu

Přestože existuje mnoho různých způsobů, jak si pomocí internetu začít vydělávat, celé toto spektrum možností se dá rozdělit na dva základní, velké tábory.

Na jedné straně stojí způsoby, které se opírají o webové stránky, které jsou ve vašem vlastnictví. Klasickým příkladem je třeba váš e-shop nebo osobní blog.

Na druhou stranu můžeme zařadit všechny online způsoby, které se o vlastní webové stránky neopírají.

Do téhle kategorie spadají hodně činnosti a online služby, které dokážete nabídnout a pro něž je vhodnější využít webů druhých stran.

Ačkoli jsem zastáncem vydělávaní a online podnikání jehož součástí je vlastnictví webových stránek, dnes se podíváme na pár klasických i méně obvyklých způsobů online výdělků, ke kterým webové stránky provozovat nepotřebujete.

Copywriting

Asi jej mnozí z vás znáte nebo dokonce využíváte jako zdroj přivýdělku. Pro ostatní, jedná se o vytváření poutavých reklamních textů ať už ve formě článků, popisků webu, prodejních textů, e-mailových kampaní apod. Pokud vám psaní ve škole šlo, nebo vás jen tenhle způsob přivýdělku láká, nic vám nebrání se do copywritingu pustit.

I zde jako všude jinde platí, že s tréninkem rostou skills, tudíž neházejte flintu do žita pokud vaše první příspěvky nebudou nominovány na literární ceny.

Postupem času kvalita vaší práce poroste a s ní i peníze, které si budete moci za svou práci účtovat. Své díla a služby můžete nabídnout na různých oborových fórech nebo webech jako je Copywriting.cz

Mikropráce

Jsou další možností kde můžete uplatnit svůj talent. U nás jej můžete „prodat“ na stránkách Jaudelam.cz, Stovkomovat.cz, Profinaut.com (dříve easytask) nebo Stomanie.cz.

Portály jsou zaměřeny na širokou škálu především online služeb a nabízet zde můžete opravdu téměř cokoli. Od grafických prací, zpracování videa a audia, dabování přes SEO analytiku, online marketing, nebo různé bláznivé gagy.

A pokud se vám bude dařit, není nikde řečeno, že musíte zůstat v naší české kotlině. Porozhlédněte se i v zahraničí a zkuste se prosadit na stránkách Fiverr.com, Upwork.com, Freelancer.com, Konker.io apod.

Youtube

Je kapitola sama pro sebe a z širšího pohledu se mu věnuji v mém e-booku YouTube Profit, který si můžete stáhnout na tomto odkaze. Ale přesto sem rozhodně patří, protože Youtube je fenomén, druhý největší vyhledávač na světě, na který se každou minutu nahraje zhruba 300 hodin videa.

K využití YouTubu se dá přistoupit více způsoby a záleží k jakému cíli směřujete. Podle toho je potřeba YouTube uchopit a pracovat s ním. YouTube je skvělý pro budování osobní značky nebo brandu. Pokud vám nedělá problém být před kamerou, máte obrovské plus a berte to jako vaši nemalou konkurenční výhodu.

Možná z vás bude vyhledávaný a uznávaný YouTuber.

Nicméně i pokud jste tzv. „camera shy“, není to rozhodně překážkou při využití YouTubu k finančnímu přilepšení. Asi víte, že „nejjednodušší“ cestou jak si na YouTubu přivydělat je monetizovat vaše videa přímo pomocí YouTubu. „Nejjedodušší“ možná z technického hlediska, ale určitě to není nejlukrativnější způsob monetizace trafficu na YouTubu.

K aktivování funkce potřebujete mít alespoň 10 000 shlédnutí vašeho kanálu. Po této metě můžete povolit zobrazování reklam ve vašich videích, což vám přinese nějakou tu korunu. Pro rozumnější příjmy je třeba dosahovat desetitisíců, statisíců a ideálně milionů shlédnutí.

Dalšími obvyklými metodami, které využívají YouTubu jako kanálu, který přivádí návštěvnost k monetizovaným nabídkám klasický e-commerce,  affiliate a cpa marketing. O affiliate marketingu jsem se tady na blogu již zmiňoval také mnohokrát. Třeba v tomto článku..

V souvislosti s YouTubem jde o vytváření např. recenzních videí k různým nabídkám partnerů. Koupili jste si novým mobil? Natočte krátké a výstižné video, ve kterém zmíníte výhody, nevýhody a vaše dojmy z produktu a připíchněte tohle video na na YouTube. Pod video vložte váš affiliate odkaz a je to.

Hojně se také YouTubu využívá pro CPA marketing, ve kterém jste odměňováni za určitou akci, kterou vámi přivedený návštěvník vykoná. Jedná se většinou o vyplnění kontaktních údajů.

Firmy se už postarají o zbytek a ať už se jim podaří váš kontakt přetavit na zákazníka o vaší odměně to nerozhoduje. Vy máte splněno v momentě, kdy divák klikne na affiliate odkaz pod videem a na dané stránce udělá akci (vyplní e-mail, tel. číslo, adresu atp.).

V tu chvíli se už můžete těšit na vaši odměnu. Ta se většinou pohybuje od několika korun (třeba za e-mail) až po několik desítek či stovek korun (za kompletní, zpětně ověřené kontaktní údaje na potencionálního klienta).

Rozhodně jsem nevyčerpal všechny způsoby jak využít YouTube k online výdělkům, další najdete v připravovaném online kurzu.

Online Kurzy

Umíte něco opravdu dobře a toužíte své znalosti předávat ostatním? Nemusíte si kvůli tomu hned dodělávat magisterský titul a jít učit na první školu, na kterou vás přijmou. Dnes máte i jiné možnosti a co se týče odměny, třeba i mnohem lukrativnější.

Úžasnou vlastností online vzdělávání je jeho nevázanost na čas a prostor. Z pohledu lektora tak můžete vést kurz současně pro lidi z jakéhokoli koutu světa. Ti se mohou připojit v jakoukoli hodinu a v téměř neomezeném množství. Během jedné vyučovací lekce máte možnost oslovit tisíce lidí z celého světa.

Další velkou výhodou je možnost pustit si danou lekci kdykoli znovu. Jako online lektor tak máte neskutečnou výhodu oproti klasickým přednáškám a školením. Váš kurz či přednášku si studenti mohou zakoupit kdykoli, opakovaně, takže můžete profitovat z kurzu, který jste vytvořili třeba celý následující rok i déle.

V tu chvíli už se jedná o totálně pasivní příjem, který může dosahovat opravdu slušných částek. Hodně zde záleží na kvalitě a tématu, na který jste váš kurz zaměřili.

U nás se můžete uplatnit třeba na portálech Vimvic.cz nebo Kurzyproradost.cz. Pokud máte dobrou angličtinu, můžete své štěstí zkusit na zahraničním portálu Udemy.

Aukro,Bazos

A podobné portály vám také mohou pomoci k online přivýdělku. Samozřejmě můžete prodat nepotřebné a nadbytečné věci, pro které již doma či na zahradě nemáte využití.

Na těchto portálech nemusíte ale prodávat jen předměty z vašeho domova, ale můžete se také po aukru pořádně porozhlédnout a podívat se, jaké produkty se dobře prodávají. Pokuste se najít produkty, o které je velký zájem a najděte dodavatele těchto nebo podobných produktů.

Porovnejte ceny a pokud uvidíte rozumný prostor pro vaši marži (nezapomínejte na poplatky portálů), nic vám nebrání v tom, takový předmět na Aukro vystavit. Funguje to v podstatě jako takový dropshipping ale bez vlastního webu a nějaké automatizace.

Myšlenkou je využít trafficu, které tyto portály mají a profitovat z masivní návštěvnosti a popularity těchto webů.

Správa Sociálních Sítí

Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby a dovolím si tvrdit, že v následujících letech tomu nebude jinak. Všechny ty Facebooky, Instagramy, Pinteresty nebo YouTuby se již natolik staly součástí našich životů, že si ani mnozí z nás už nedokážou představit život bez nich.

Pokud odhlédneme od běžného užívání těchto sociálních sítí, jejich obrovský zásah a dopad do životů lidí samozřejmě nemůže nechat klidnou ani byznysovou sféru. Facebook jako hlavní marketingový kanál ke svému podnikání využívá dnes většina online podnikatelů.

A nejde jen o Facebook.

V poslední době nabírá na velké popularitě Instagram, kde se uvádí fun rate až 5x vyšší než u Facebooku, nebo také Pinterest, který se v současné chvíli jeví jako nejideálnější kanál pro přímý prodej.

Lidé z Pinterestu za to umějí vzít a prostě nakupjí. Samotného mě překvapilo, jak fuknční může Pinterest být a na dvou mých webech je dokonce tím největším zdrojem návštěvnosti nejen ze sociálních sítí, ale přebíjí také i organické vyhledávání a direct návštěvnost.

Žádná ze sociálních sítích není ale kouzelná a vy se ji musíte pečlivě věnovat, aby začala nést kýžené ovoce. A jak tušíte kvalitní správa byť jen jedné ze sociálních sítí zabere velké množství času. Pokud chcete být aktivní na všech těch důležitých, je to full-time job.

A tu nastává prostor třeba právě pro vás. Pokud rozumíte sociálním sítím, propagaci a správě kampaní na jednotlivých portálech, nebojte se své znalosti nabídnout ostatním.

Jakmile dokážete zpracovat kampaně, jejichž výsledek bude pozitivní ve smyslu zhodnocení vloženého budgetu o desítky či stovky procent, dosažení vysokých CTR nebo přivedení hojného počtu návštěvníků na webové stránky za příznivou cenu (dle cíle kampaně), lidé vám budou trhat ruce. Tyto dovednosti se dnes cení opravdu vysoko.

Affiliate a CPA marketing na Sociálních Sítích

U sociálních sítích se nemusíte věnovat pouze správě cizích profilů, ale můžete na nich přímo podnikat a využít jejich možností. Určitě znáte např. Marketplace na Facebooku, kde můžete prodávat věci stejně tak jako třeba na Aukru nebo Bazoši. Můžete se také připojit do množství zájmových a oborových skupin a i zde můžete propagovat různé affiliate či CPA nabídky.

Nezapomeňte si ale vždy přečíst pravidla dané skupiny, abyste je neporušovali a myslete vždy a především na přidanou hodnotu, kterou svým příspěvkem, i komerčním, dané skupině přinášíte. Založit si můžete také vlastní fanouškovskou skupinu a jakmile se vám do ní podaří získat dostatek aktivních členů, máte zpola vyhráno.

Nyní už jen stačí udržovat rozumný balanc mezi komerčními a nekomerčními příspěvky tak, abyste neodradili členy skupiny.

Pokud se přesuneme na Instagram, máte-li profil s desítkami tisíc followerů, můžete jej využít jako tzv. influencer a nabídnout placené příspěvky na vaše profilu ostatním.

Opravdu úspěšní majitelé instagramových účtů si tak jen prodejem shoutoutů vydělávají tisíce dolarů měsíčně. A jak asi tušíte, vybudovat takto velké a úspěšné skupiny či profily není jen tak a ani to není otázka pár týdnů.

Mluvíme tady o soustavné a náročné práci s obsahem, trendy, fanoušky a celkovém know-how budování úspěšného brandu, profilu nebo skupiny, kterou někam vedete, vzděláváte, informujete a inspirujete.

Pokud ve vaší práci tyto atributy chybí, bude pro vás těžké vybudovat opravdu úspěšnou skupinu nebo profil, který budou lidé s nadšením sledovat a do určité míry se podle něj i chovat.

To bylo lehké shrnutí 5-ti způsobů, jak začít vydělávat online i bez vlastní webové stránky. Věřím, že se mi povedlo vás alespoň trochu inspirovat a pokud jste nenašli způsob, který by právě vás zajímal nejvíce, napište mi dolů do komentářů, o jakém typu výdělku bez vlastního webu byste se chtěli dozvědět více.

Autor příspěvku: aurin

Nadšenec do internetového podnikání, díky němuž může každý pracovat na vlastních snech, aby se dříve nebo později staly skutečností.

Napsat komentář