drop-ship-businesses-for-sale

Dropshipping

Jak začít prodávat zboží metodou dropshippingu

Pokud jste se ještě nesetkali s pojmem dropshipping a přemýšlíte o podnikání na internetu, nastražte uši, protože by právě toto mohl být obchodní model, který hledáte. Mnoho z nás by rádo prodávalo zboží na e-shopu, ale překážkou jsou velmi vysoké náklady na nákup dostatečného množství produktů, jejich uskladnění, manipulace a jeho následná distribuce k zákazníkům.

Tento proces zabírá spoustu času, stojí peníze a lidskou práci. Je náročný na logistiku celého řetězce a především, pokud nemáte dostatek financí hned na začátku, celý záměr se rychle hroutí jako domeček z karet a vy nemáte šanci ani začít.

Dropshipping je metoda, která vám dovolí tyto překážky překonat a začít tak prodávat zboží na vašem e-shopu. Pokud tedy uvažujete o zřízení e-shopu, ale nemáte peníze na prvotní nákup zboží, čtěte dále. Díky dropshippingu můžete mít plnohodnotný e-shop, aniž by jste museli nakupovat zboží dopředu. Dropshipping je metoda, kterou nabízejí velcí obchodníci či přímo velkoobchody nebo výrobci jednotlivým zájemcům o prodej jejich zboží.

Ve zkratce jde o to, že prodáváte vlastně zboží někoho jiného a z prodeje tohoto zboží vám náleží procentuální odměna. Její výše se dost liší v závislosti na produktech a společnostech se kterými spolupracujete. Můžete čekat podíly od 3% až do 70% z prodejní hodnoty produktu. Při spolupráci formou dropshippingu nemusíte fyzicky nakupovat žádné zboží, ale pouze informujete svého dodavatele o uskutečněných objednávkách a ten se již postará o jejich zabalení a dopravu k zákazníkovi.

Důležité také je, že zásilka přijde zákazníkovi označená tak, jako by jste ji odesílal vy. Tedy s vaším logem, s vaší adresou a třeba s vašimi propagačními materiály. Zákazník tak nepozná, že jste obchod pouze zprostředkoval, ale bude vás považovat za přímého dodavatele. Pro vás, jako prodejce to má zřejmé výhody, ale přináší to s sebou i některé nevýhody. Jako všechny mince, i tato má dvě strany.

Otevřete si váš první dropshippingový e-shop

Výhody, které tento obchodní model může přinést vám, maloobchodníkům jsem již zmínil. Odpadají veškeré starosti s manipulací, balením a odesíláním zboží, stejně tak jako s jeho nákupem předem. V okamžiku, kdy zboží prodáte, dostáváte se okamžitě do zisku, aniž by jste měli produkt rok na skladě a ležely vám v něm peníze. To je bezesporu veliká výhoda. Na druhou stranu dropshipping na vás klade jiné nároky a můžete se setkat s problémy, které by vás nepotkaly, pokud by jste byli vlastníky zboží a měli ho připravené k prodeji ve vlastním skladě.

Za prvé musíte najít dodavatele zboží, které chcete na vašem e-shopu nabízet a tento dodavatel musí nabízet spolupráci formou dropshippingu. Nemusí to být zas až tak jednoduché, jak si možná na první pohled myslíte. Pokud by jste se chtěli specializovat třeba na prodej zubařských křesel, asi budete mít s hledáním dropshippingového partnera problém. V případě, že se zaměříte na více dostupné, především spotřební zboží, jako jsou hračky, kosmetika, oblečení apod., dropshippingového partnera najdete o mnoho snáze.

V momentě, kdy konečně najdete obchodníka nebo výrobce, který spolupráci formou dropshippingu nabízí, je třeba se s ním dohodnout na konkrétních věcech. Jde například o technické propojení vašeho e-shopu a skladu nebo e-shopu dodavatele (většinou se tak děje pomocí XML feedu), domluvení se na lhůtách odesílání zboží, je třeba se také domluvit zdali bude výrobce schopen ke zboží přibalit vaše propagační materiály a tak podobně.

Jakmile se tedy na těchto věcech s vaším dodavatelem dohodnete, můžete se pustit do tvorby a lazení vlastntího e-shopu a poté do jeho propagace. To je ta nejdůležitější část, na váš web musíte přivést dostatek návštěvníků, aby jste byli schopní generovat nějaké prodeje. Jak zvýšit návštěvnost webu si povíme v některém z dalších článků.

Jak je tedy vidět, aspektů, které je potřeba zohlednit a kroků ke spuštění vašeho 1. dropshippingového e-shopu není poskrovnu, ale rozhodně to nejsou nepřekonatelné překážky. Vy jako provozovatel e-shopu řešíte pouze reklamace, stížnosti, neuhrazené pohledávky atp, o kterých váš dodavatel neví. Pro každý byznys je potřeba vyvinout nějaké úsilí a dropshipping, i když se na první pohled může tvářit jednoduše, není vyjímkou.

Jak asi tušíte, dropshipping je nejvhodnější pro mladé a začínající podnikatele, kteří nedisponují v začátcích velkým kapitálem, větší pracovní silou nebo prostory pro manipulaci a skladování zboží. Je to tedy ideální příležitost pro podnikavé lidi, kteří si chtějí z domova vydělat nějaké peníze. Tato forma spolupráce je výhodná jak pro jednotlivce, tak i pro dodavatele zboží.

Výhody pro vás jsem již zmínil, dodavatel z této spolupráce získá větší objemy prodejů, a odpadá mu agenda pro koncový prodej a komunikaci se zákazníky, čímž ušetří náklady. I když vy jako provozovatel e-shopu nakupujete u dodavatele zboží za velkoobchodní ceny, stále máte potenciál přinést mu větší množství objednávek. Dropshipping tedy funguje efektivně pro obě strany a přináší nové příležitosti, jak oslovit více zákazníků a tak prodat i větší objem zboží. Je to taková zautomatizovaná forma spolupráce mezi dodavateli a maloobchodními prodejci.

Pokud tedy uvažujete o zřízení e-shopu, rozhodně se zamyslete také nad touto formou spolupráce, osobně si myslím že začít právě dropshippingem není vůbec špatná varianta, už jen s ohledem na to, že počáteční investice je velice nízká v porovnání s tím, kdyby jste zakládali klasický e-shop a nakupovali zboží předem na sklad.

Můžete začít s českými poskytovateli dropshippingových služeb, jako je třeba www.dropshipping.cz, www.katalog.affilblog.cz nebo www.fastcentrik.cz. Pokud by jste rádi zabrousili i do zahraničí, dropshipping lze domluvit s některými dodavateli na www.alibaba.com nebo www.aliexpress.com. Ještě bych se rád v krátokosti zastavil nad rozdílem mezi přeposíláním objednávek a dropshippingem, protože si to spousta lidí stále plete, nebo to spíše považuje za jedno a to samé.

Vaším úkolem při přeposílání objednávek je pouze získat zákazníky, kteří zakoupí produkt třeba na vašem e-shopu. Jakmile se tak stane, vy tuto objednávku přepošlete vašemu dodavateli a ten se již o vše ostatní postará. Vy máte nárok na provizi z takového obchodu, která se vyplácí zpravidla 1x měsíčně. Zákazník tedy platí zboží a veškerou komunikaci vede s dodavatelem zboží.

Vám tedy odpadne spoustu starostí a povinností než při dropshippingové spolupráci, ale s ohledem na to je vaše odměna nižší. Při dropshippingové formě spolupráce jste více do celého procesu zapojeni – komunikujete se zákazníkem, přijímáte platby, řešíte stížnosti, reklamace atd. Pro vás je tedy tato forma spolupráce náročnější, ale rozhodně výhodnější.

Přestaňte donekonečna pátrat po těch správných příležitostech

Také jsem dříve strávil spoustu času neustálým hledání té správné příležitosti, se kterou bych si konečně mohl na internetu vydělat peníze. Trvalo mi docela dlouho než jsem pochopil jaké postupy na internetu fungují, které nástroje používat a se kterými společnostmi je výhodné spolupracovat. Nakonec jsem ale přišel na to, jak je možné na internetu vydělávat a proto bych vám rád ušetřil čas a peníze a doporučil vám právě ty příležitosti, které mám osobně vyzkoušené a které fungují. Doporučuji ji vám jich hned několik, aby jste si mohli vybrat tu, která vyhovuje právě vám. Ušetřete si raději čas a začněte vydělávat s nejlepšími projekty, které jsem na internetu objevil. 

Autor příspěvku: aurin

Nadšenec do internetového podnikání, díky němuž může každý pracovat na vlastních snech, aby se dříve nebo později staly skutečností.

Napsat komentář