Jak vybrat správnou niku pro online podnikání

Jak vybrat správnou niku pro online podnikání

Takže jste se rozhodli pustit do online podnikání. Paráda, je to velký první krok k možné finanční svobodě. Jako podnikatel na internetu můžete uniknout z krysího závodu a vytvořit si svou vlastní cestu, vydělávat zajímavé peníze a užívat si flexibilního pracovního plánu a ideální rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem.

Jedním z vašich prvních kroků, jak se stát úspěšným internetovým podnikatelem se ziskovým on-line podnikání, je vybrat si obor, niku, specializaci, zaměření, nazývejte to jak chcete.

V podstatě je nikou myšlena část odvětví, oboru ve kterém se budete nacházet a typy produktů, které budete prodávat; je to vaše specializace.

Například Tony Robbins je světovým pojmem v oboru/nice v osobním rozvoji. Výjimečnost Dr. Andrewa Weila je přirozená léčba a výživa. Suze Orman je perfektní ve finančním plánování. Existující tisíce specializací.

nihce market

Jsou lidé, kteří pomáhají svým zákazníkům eliminovat osobní dluhy a přijímat lepší finanční zvyky. Hubnutí a diety jsou velmi ziskovou specializací. To samé platí o finess, cvičení a doplňcích stravy. Ale jsou i méně obvyklé, ale přesto ziskové niky jako např.: Anime, Jak pěstovat zeleninu, jak cestovat za pakatel, učení se na klavír/kytaru/housle … seznam je opravdu nekonečný.

Klíčem je, abyste se zaměřili na jeden konkrétní trh, na kterém můžete pracovat, pomáhat a rozvíjet se, znovu a znovu, než abyste se příliš rozptylovali tím, že byste se snažili působit ve více specializovaných trzích. To opravdu zvládá efektivně málokdo.

Ne všechny niky ale dělají ziskové on-line podnikání. A ne všechny vás osloví. To je naprosto v pořádku. V tomto článku se naučíte, jak sladit jednu z vašich vášní nebo zájmů v životě s internetovým podnikáním, které  vydělává peníze.

Pokud se to zadaří, pak už práce ani nevypadá jako práce 🙂

Proč si musíte vybrat vaši niku v online podnikání?

Soustředění svého úsilí na konkrétní niku má spoustu výhod. Zaměření na jednu oblast vám umožní soustředit své úsilí jedním směrem. Víte, co zajímá a co potřebuje vaše konkrétní publikum … jak k nim přistupovat s vaším marketingem pomocí přesného cílení, tak aby pravděpodobnost nákupu právě od vás byla na vysoké úrovni.

Zároveň si vytváříte odborný status, který urychluje proces vašich zákazníků, kteří vás znají, líbí se jim co děláte a věří vám. To má zásadní význam pro to, aby se potencionální zákazníci, čumilové a webový bloudilové změnily na platící zákazníky.

paying customers

Jednou častou chybou mezi začínajícími online podnikateli je víra, že web, který nabízí širokou škálu produktů, něco jako Amazon.com, je způsob, jak k tomu přistupovat. Na první pohled to dává smysl. Máte-li produkty a služby, které je alespoň někdo na trhu ochoten koupit … nemůžete nic pokazit, že?

Špatně.

Za prvé, nemáte počáteční kapitál, který měl Amazon, Kasa, Mall atp.. Dále, pokud máte na svém webu 100 různých typů produktů, jak a pro koho budete inzerovat? Nebudete si moci dovolit čas a peníze, které budete potřebovat vložit do reklamy, vytvořit e-mailové marketingové kampaně, optimalizovat webové stránky pro SEO a mnoho dalších témat.

Za druhé, budete prostě přehlceni, snažíc se sledovat tolik aspektů vašeho podnikání není pro jednoho smrtelníka zvládnutelné. A vy jste zatím one man show podnikatel.

A konečně, pokud se zaměřujete pouze na jednu niku, můžete prodat stejným zákazníkům různé produkty a služby v průběhu času a zvýšit množství peněz od každého nového zákazníka. Spíše než se neustále snažit hledat nové zákazníky, můžete strávit více času kreativním prodejem vašim stávajícím zákazníkům, což je v důsledku mnohem jednodušší.

keep customers

Skvělá zpráva je, že tím že se zaměříte na jeden specifický obor, vaše startovací náklady budou nižší a vaše cesta k potencionálnímu úspěchu bude mnohem přímočařejší. Existuje také menší riziko. A pokud se náhodou v tomto oboru z jakéhokoli důvodu prorazit nepodaří, můžete se v celku snadno přesunout na jinam.

A i když se soustředíte na jednu nik, neznamená to, že má vaše podnikání nějaké úzké mantinely a nemůže růst. Začněte jednoduše a s málem (nepotřebujte mít stovky produktů ani desetitisíce na marketingovou propagaci) a poté, jakmile najdete úspěšnou marketingovou strategii, prodáváte stále větší objemy vašeho produktu. Potom můžete postupně přidávat další podobné produkty. Což bude znamenat větší prodej a vyšší zisk. Pokud chcete ještě dále rozvíjet svou firmu, můžete se vrhnout na další  niky… a začít znovu. Tentokrát by to pro vás mělo být už mnohem snadnější.

Mohlo by vás zajímat: 3 způsoby budování návštěvnosti zdarma

Jak vybrat správnou niku – Průzkum, průzkum, průzkum

Věřím že chápete, proč je výběr niky tak důležitý. Nyní se podíváme na to, jak zjistíte, která specializace je pro vás vhodná na základě vašich zájmů a poptávky na trhu. To je důležité kritérium, které musí být splněno. Je sice hezké, že strašně rádi chodíte na houby, ale moc dobře si nedokážu představit jak tuto vášeň zpeněžit online (asi by se dalo něco vymyslet, ale s poptávkou to bude asi velmi slabé až nijaké)..

  1. Prvním krokem je vytvořit seznam možných nápadů pro vaše podnikání. Nebojte se popustit uzdu fantaziji, neomezujte, brainstormujte o 106. Nerozlišujte ani nad tím do hloubky příliš nepřemýšlejte. Mimochodem, vždycky u sebe nosím a také doporučuji nosit bloček na poznámky, aby vám pomohl pochytat nápady, která vám zrovna prolétnou hlavou – nikdy nevíte, kdy dostanete skvělou inspiraci. A znáte to, co není na papíře, v hlavě nezůstane.. Funkce hlasových poznámek na vašem smartphonu je také dobrá a k tomuto

Tady jsou otázky, které si můžete položit, když procházíte tímto procesem brainstormingu …

  • V jakém oboru jste nejčastěji zákazníkem?
  • Jaké jsou vaše největší vášně a zájmy v životě?
  • Jaké jsou vaše koníčky?
  • Pokud byste mohli mít byznys vašich snů, co by to bylo?
  • Máte nějaké předchozí pracovní zkušenosti, které by se mohly potenciálně proměnit v podnikání?

Napište všechno, co vás napadne. Chystáme se zúžit seznam hned vzápětí.

2. Nyní vyberte pět nejlepších nik, na které jste přišli. Zaměřte se na nápady, ve kterých by vás podnikat opravdu bavilo. Nezapomeňte, že do tohoto nového podniku vyléváte nejen spousty energie, ale i své srdce a duši.  Je potřeba si vybrat téma, které je vám blízké, ve kterém se pohybujete, o kterém něco víte a které vás baví.

Pokud vás téma nijak neoslovuje, nebudete motivováni k tvrdému úsilí, které je potřeba abyste byli v dnešní online světě úspěšní. Jakmile máte vybráno pět nejlepších, je načase podívat se na ně a určit, jestli zde existuje potenciál zisku. Většinu svého průzkumu lze provést online. Jakmile jste našli oborovou niku, která vás baví a má potenciál ziskovosti, jste připraveni vykročit vpřed a začít vydělávat peníze na internetu.

Konkretizujeme a vybíráme tu pravou niku s potenciálem

Pro každou niku, kterou jste vybrainstromovali v předchozím úkolu budete procházet kroky uvedené níže. Abych vám tyto kroky pomohl ilustrovat , projdu procesem sám a zaměřím se na příklad na jógu.

1. Vyhledávejte na Googlu klíčová slova a spojení související s vaší nikou. Vyhledejte obecné termíny stejně jako specifické aspekty této niky. V našem příkladu jógy můžete hledat „jógu“, ale také „videa z jógy“, „jóga kalhoty“, „podložka na jógu“ „kurz jógy“ atp.

Hledejte robustní stránky ve výsledcích vyhledávání. Stránky věnované tématu, články o tématu, blogy … a samozřejmě další online obchody v tomto odvětví. Soutěže jsou také dobrým ukazatelem – znamená to, že existuje zájem a lidé jsou připravení nakupovat. Pokud nenaleznete mnoho relevantních výsledků pro vaše vybrané téma, pravděpodobně není mnoho potenciálních zákazníků online. Nedělejte chybu v myšlení, „nikdo jiný to nedělá, takže budu ovládat trh“. Skutečnost je v 99,99% případů, jestliže to nikdo jiný nedělá, je to proto, že v téhle nice nejsou peníze.

no money

2. Vyhledávejte klíčová slova. Existuje pro to několik služeb. Ale rád bych se vydal přímo ke zdroji a použil Plánovač klíčových slov Google AdWords. Je to zdarma, stačí se jen zaregistrovat do AdWords, pokud jste to ještě neudělali. Jedna rychlá rada – poslední dobou Adwords moc nespolupracuje a někdy nelze plánovač klíčových slov vůbec použít. V tomto případě je potřeba vložit na Adwords účet nějaké peníze (na reklamu), aby vám začal plánovač klíčových slov plnohodnotně fungovat.

Zde vyhledáváte ty stejné klíčová slova. Pokud vidíte více než 10 000 vyhledávacích dotazů za měsíc pro „hlavní“ klíčové slova a 50 000 pro ostatní související, ale konkrétnější klíčová slova, je to obvykle velmi dobrý ukazatel vítězného on-line obchodu. V mém příkladu klíčové slovo „jóga“ přineslo 1,2 milionu vyhledávání, jóga kalhoty „- 368 000,“ videa jógy „- 49 500 a“ kurz jógy „- 1200. To jsou dobré čísla. Značí to, že trh je připravený pro můj vstup na toto pole.

Mimochodem, Google Adwords je také skvělý způsob jak inzerovat a rozvíjet svůj business. To ale určitě víte 🙂

3. Podívejte se na Amazon. Tento hegemon online prodejce je také skvělý nástroj pro průzkum trhu. (Jen se nenechte strhnout všemi těmi nabídkami a opravdu jen hledejte potřebná data, nakupovat můžete jindy .) Zde budete hledat ty stejné klíčová slova, stejně jako další související s vaším oborem. Když jsem hledal termíny spojené s jógou, zobrazilo se mi mnoho výsledků – tisíce produktů jógy, od instrukčních DVD, přes podložky na jógu až po oblečení na jógu. Je to další skvělý ukazatel, že podnikání v oblasti jógy bude fungovat dobře.

4. Konečně, mrkněte se také na různé stránky affiliate sítí, nejen u nás, ale třeba také v zahraničí. Příkladem může být třeba Clickbank.com. Tato konkrétní stránka se specializuje na informační produkty, jako jsou elektronické knihy. Existuje však spousta jiných partnerských stránek. Udělejte průzkum ve vaší nice. Pokud je k dispozici mnoho produktů, ať už fyzických nebo elektronických, znamená to připravený trh.

Jako affiliate partner budete propagovat produkty a získáte provizi za každý prodej. Je to dobrý způsob, jak si spustit své internetové podnikání, protože se nemusíte trápit s tvorbou svých vlastních produktů.

affiliate promo

Mohlo by vás napadnout, že podnikat v oboru který je plný konkurence není to pravé ořechové. nepravdivé začít podnikat ve výklenku, který má spoustu konkurence. Pokud v oboru najdete dostatek konkurence, znamená to, že existuje velký trh zákazníků připravených k nákupu.

Vybrali jsme konkrétní niku pro online podnikání – co dál?

Jak vidíte vybrat a ověřit možnosti podnikatelské niky není otázka 5-ti minut a zabere to poměrně dost úsilí. Ale stojí rozhodně za to, protože správné základy jsou pro úspěšné a výnosné on-line podnikání klíčové. Teď začíná opravdová práce a legrace.

Je čas spustit podnikání tím, že vaše produkty vystavíte na odiv a začnete s vaší marketingovou kampaní. S jasnou nikou a zaměřením je tento proces mnohem jednodušší a ziskovější.

Jakmile jste si vybrali niku na trhu a máte své vlastní produkty nebo affiliate produkty, potřebujete začít budovat své publikum a vydělávat peníze v oboru, který jste si po pečlivé analýze vybrali.

Jak budovat publikum na vašem blogu si povíme zase příště.

Autor příspěvku: aurin

Nadšenec do internetového podnikání, díky němuž může každý pracovat na vlastních snech, aby se dříve nebo později staly skutečností.

Napsat komentář