1 web, nebo více webů

Kolik webů máš, tolik vyděláš

Získám s více weby násobně větší příjmy?

Je to myšlenka, která napadne mnohé začínající online podnikatele, nebo většinu adminů, kteří provozují vlastní webové stránky a postupně se jim na webu začne dařit vydělávat nějaké peníze.

Ze začátku to totiž nebývá moc, většinou pár stovek až tisíc korun.

Nadšení a radost, které začínající online podnikatel pociťuje s prvními vydělanými penězi je samozřejmě obrovská. A hned tak začíná spřádat plány na to, jak příjmy navýšit.

Jednou z prvních věcí, které ho napadnou je udělat další weby.

Vždyť jsou to jednoduché počty.

Jeden web mi teď vydělává 3000 Kč za měsíc. Stačí když jich budu mít takových 10 a každý měsíc můžu počítat s 30 000 Kč, říká si.

Je to ale opravdu tak? Platí taková jednoduchá úměra?

Kdepak. Bylo by to samozřejmě skvělé, ale bohužel tak jednoduché to není.

Musíme se na to podívat střízlivýma očima a sundat růžové brýle, které máme při takovém pomyšlení nasazené.

Většina začínajících online podnikatelů jsou one-man show projekty, kde se práce programátora, designéra, UXáka, kodéra, grafika, copywritera, seoisty, linkbuildera a marketéra slévá do jedné osoby.

A to není úplně málo.

ferda mravenec práce všeho druhu

Ferda mravenec, práce všeho druhu

I když dnešní nástroje práci velmi zjednodušují a urychlují, i tak je úkolů, které je potřeba udělat, aby stránky začali fungovat a přinášeli uživatelům přidanou hodnotu a adminovi nějaký příjem, obrovské kvantum.

Práci a odborníky si můžeme zaplatit, ale...

Samozřejmě je možnost mnoho věcí spojených se zprovozněním a chodem webu outsourcovat.

Ale řekněme si upřímně, kolik začínajících entrepreneurů na to má? 1,2, 5 % z nich?

Postavit kvalitní web s pomocí odborníků není totiž otázkou několika tisíc, ale spíše několika vyšších desítek tisíc korun, záleží na mnoha okolnostech. A to má na začátek málo kdo.

Vznikají tak weby a projekty, za kterými stojí většinou pouze jeden člověk, který se stará naprosto o všechno.

Navrhuje strukturu webu, jeho vzhled, dělá SEO analýzu, připravuje stránky webu, grafické prvky, píše články, vytváří a spravuje profily na sociálních sítích a věnuje se marketingu, aby se o jeho webu také vůbec někdo dozvěděl.

Rozhodně jsem nevyjmenoval všechny aspekty (spíš jen pár těch základních), ale vidíte tu práci, která za provozováním i jednoduchého webu stojí?

A nyní si navíc představte, že tohle vše musíte většinou zvládat za běžného denního rytmu, ve volném čase po práci.

Z osobní zkušenosti můžu říct, že radostí a starostí je i s jedním webem opravdu víc než dost, pokud ho chcete dělat kvalitně.

Spuštěním webu práce nekončí, ba naopak

Nejvíc práce je samozřejmě na začátku, pokud nový projekt spouštíte, ale ani po jeho rozjezdu vás nečeká výrazný odpočinek.

Udržovat web aktualizovaný, vyřizovat objednávky, komunikovat se zákazníky, psát poutavé články a být aktivní na sociálních sítích vyžaduje také množství času a pozornosti.

Myslíte, že toto vše byste zvládli dělat na stejné úrovni pro 10 webů?

Každý z nás je samozřejmě jinak výkonný.. Ale všichni máme denně jen 24 hodin, které prodloužit nedokážeme.

den má 24 hodin

s časem nikdo z nás nepohne

Otázkou tedy je, jestli se spíš nevyplatí zaměřit veškerou svou energii a volný čas jeden projekt a dělat ho co možná nejkvalitněji?

Osobně se mi tato cesta jeví jako mnohem více schůdná a ve výsledku také více efektivní.

Nikde není napsáno, že pokud vám web vydělává 3000 Kč za měsíc, že vám další web bude vydělávat to samé. Může to být více, ale může to být také propadák a web nebude v prvních měsících vydělávat vůbec nic.

Pokud se ale zaměříte na jediný web, který už nějaké peníze vydělává, je skoro jisté, že příjmy z tohoto webu začnou postupně stoupat.

Více aktivity, více obsahu, výraznější marketing jsou všechno věci, které se na výkonnosti webu a příjmech z něj zákonitě odrazí.

Zaměřte se na kvalitu, ne kvantitu

Zamyslet se nad načasováním spuštění nových webů je také velmi důležité.

Není dobré stavět více projektů najednou.

Osobně zvládnu připravit max. 2 kvalitní weby do roka. Jeden po druhém.

Pokud bych pracoval zároveň na obou nebo ještě více webech, 100% by to bylo znát na kvalitě.

Nový web tedy zakládám až v momentě, kdy předchozí projekt běží, vyvíjí se správným směrem, zvládám se o něj starat nebo mám již prostředky na to, abych běžné činnosti spojené se správou webu svěřil někomu dalšímu.

buďte trpělivý

trpělivost přináší růže

Teprve v ten moment, kdy má člověk dost času a entuziasmu na nový projekt, je na čase se do něj pustit. Odvedete určitě dobrou práci, budete na ni mít čas a energii a váš předchozí projekt tím nebude nijak trpět.

Platí tedy že, kolik webů máš, tolik vyděláš?

Už je vám asi jasné, že mezi tím, kolik máte webů a jaký z nich máte příjem není žádná úměra.

Stejně tak dobře vás může živit jeden web, jako portfolio 10ti webů. Důležité je si uvědomit, na co máme kapacity a začít postupně.

Osobně si myslím, že spustit 3-4 projekty během 2 let je více než dost.

Vždycky je prostor stávající weby vyšperkovat, nabízet nové služby, nový obsah, zlepšit konverze, zapojit nové publikum a zvýšit tak příjmy, které z webu plynou.

Kvalita v tomto směru jednoznačně vítězí nad kvantitou.

Pokud nasekáte 20 webů, ze kterých si ale návštěvník nic pořádného neodnese, ani vy z nich asi moc nezískáte.

Zkuste teda spíše nejdříve zapřemýšlet, jestli využíváte potenciál vašeho webu naplno předtím, než se pustíte do nového projektu, kde vás čeká opět hromada práce s nejistým výsledkem.

Autor příspěvku: aurin

Nadšenec do internetového podnikání, díky němuž může každý pracovat na vlastních snech, aby se dříve nebo později staly skutečností.

1 komentář u „Kolik webů máš, tolik vyděláš

Napsat komentář