Proč jsou krátká videa na sociálních sítích tak efektivní-

Proč jsou krátká videa na sociálních sítích tak efektivní?

Postupně s tím, jak se video stává hlavní formátem obsahu na sociálních sítích, můžete si všimnout zajímavého úkazu.

Videa, která vám vyskakují na hlavní stránce jsou stále kratší a kratší.

Není to způsobeno omezením ze strany sociálních sítí (i kdž třeba Instagram a Snapchat zatím mají max. limit pro délku videa).

Jde o výsledek přirozeného vývoje. Ukázalo se, že krátká videa si na sociálních sítích vedou mnohem lépe než delší klipy.

Pokud se na to podíváme striktním a tradičním pohledem, „krátkým videem“ označujeme videa s délkou pod 10 minut.

Zatímco videa se stopáží delší než 10 minut se tradičně označují za „dlouhá videa“.

Nicméně současné způsoby uživatelů především na sociálních sítích a jejich touha po konzumaci velkého množství obsahu v co nejkratším čase vede i ke zkracování délky produkovaných videí.

Dokonce i pěti minutové video je dnes ve většině případů pro publikování na sociálních médiích příliš dlouhé.

Zkracujte, zkracujte, zkracujte

S tím jak se data a množství informací na sociálních sítích nashromáždily, všichni kdo ve větší míře publikují videa postupem času zjistili, že nejefektivnější komponent jejich marketingového úsilí jsou krátká videa s délkou do 60 vteřin.

Delší videa stále mají svou pozici a svůj účel. Pokud chceme problematiku vzít do hloubky nebo chceme představit novou službu podrobně se všemi vlastnostmi a výhodami pro uživatele.

Ideální pro umístění delších videí jsou vlastní webové stránky, kde se tématu věnujete důkladněji a ve větší míře. Takže co přesně dělá krátká videa ideální pro použití na sociálních sítích?

Pojďme se na to podívat.

Krátká videa jsou perfektní pro krátký rozsah pozornosti

Sociální média jsou dnes o okamžitém uspokojení pozornosti.

Uživatelé chtějí konzumovat obsah rychle, bez zbytečných omáček okolo.

Tak, aby mohli držet krok s novinkami a posledními trendy v oblastech, které je zajímají. Jednoduše nemají čas nebo trpělivost sledovat dlouhá vláčná videa.

Průměrná délka videa, po kterou uživatel na Facebooku video opravdu sleduje je 18 vteřin – už víte co je to krátký rozsah pozornosti?

Je také potřeba uvědomit si, že uživatelé brouzdají po sociálních médiích a sledují video na mobilních zařízeních mnohem více, než třeba před pár lety.

Na prstech obou rukou bychom nespočítali množství podnětů, které během jedné minuty tyto uživatele mohou rozptýlit.

Ať už se jedná o okolním prostředí, ve kterém se pohybují, nebo další zprávy, novinky nebo upozornění od přátel. Příchozí hovor, které sledování videa na smartphonu spolehlivě přeruší.

Krátká videa umožní uživatelům rychle zachytit podstatu sdělení nebo je „zatáhnout“ do příběhu, i když jsou zrovna někde na cestě.

 

video-mobile

 

Video přitahuje pozornost a krátká obzvláště

Je dobře zdokumentované, že video je nejvíce sdíleným, komentovaným a lajkovaným formátem obsahu na sociálních sítích.

Schopnost videa promptně zaujmout, vzdělávat a bavit je zásadní vlastností pro sociální média.

Díky ní jsou videa uživateli lajkovaná a komentovaná, což jim pomáhá dostat se na hlavní stránku více lidem.

Zatímco video dokáže jednoznačně lépe informovat a zaujmout diváka než ostatní formáty obsahu, krátká videa na tom jsou ještě lépe.

Videa s délkou mezi 30 a 60 vteřinami jsou ty nejvíce sdílené.

A současně s tím, jak Facebook pozměňuje jeho algoritmus, počet sdílení má čím dál tím větší váhu.

Krátká videa jsou velmi flexibilní

Ačkoli by jste možná na první pokus řekli pravý opak, kratší videa nabízí mnoho flexibility co se obsahové a stylistické stránky zpracování týče.

Můžete velmi rychle zachytit nějakou významnou událost, vypíchnout třeba nějaký seznam vlastností produktu, dát divákům možnost nahlédnout za oponu, pobavit je krátkým gegem, nebo čímkoli co vás napadne.

Delší videa vyžadují mnohem více pozornosti, mnohem více obsahu a více formální strukturu, zatímco krátká videa jsou ideální pro zaměření se na jeden konkrétní problém, jedno téma.

Dávají publisherům příležitost experimentovat s různými styly a koncepty, kteří tak mohou uživatelům nabídnout různorodost zpracování a zároveň doručit informaci, jakou divák očekává.

 

safe-video

Krátké videa nejsou budoucností sociálních sítí, jsou takovým malým fenoménem už dnešní dní.

Uživatelé hltají video obsah více než kdykoli předtím a jejich chování na sociálních sítích krátkým videím jen nahrává.

Je nejvyšší čas zaměřit se na produkci také krátkých videí pro vaše publikum. Je to to, co chtějí.

Autor příspěvku: aurin

Nadšenec do internetového podnikání, díky němuž může každý pracovat na vlastních snech, aby se dříve nebo později staly skutečností.

Napsat komentář