copywriting

Psaní článků – copywriting

Psaní článků - jak si vydělat copywritingem

Možná by vás ani nenapadlo, že je možné si přivydělat psaním článků. Ale je tomu skutečně tak. Webové stránky se obsahem sami nenaplní, je potřeba, aby tento obsah někdo napsal a na web vložil. Řada webů si na tyto práce najímá tzv. copywritery, kteří tuto práci udělají za ně. A mnohdy levněji, než kdyby měli platit někoho ze svých zaměstnanců.

Copywriter je člověk, který se věnuje copywritingu, tedy psaní poutavých a zajímavých obchodních, reklamních a marketingových textů. Základem pro váš úspěch je samozřejmě vaše tvorba. Jedná se o práci určitým způsobem kreativní, protože o holé stručné popisy bez jakéhokoli nápadu, originilatiy, nebo třeba i vtipu nikdo nestojí.

Jak se stát copywriterem se můžete naučit v kurzu Kristýny Makové - Úvod do copywritingu. Kristýna je zkušená webeditorka, copywriterka a redaktorka, takže má rozhodně mnohé co vám může nabídnout. Lucie Koubek je další lektorka, která vás ve svém kurzu Jak psát čtivé články, které chytí a nepustí naučí psát neodolatelné texty na váš web, díky nimž budete třeba moci navýšit konverze a prodeje. Kvalitní a originální obsah je velice důležitý, proto by jste o psaní měli něco vědět. Tyto dvě slečny vás to mohou naučit.

Copywriting se od běžného textu v tištěných médiích liší jak formou, tak strukturou a délkou textu. Úkolem copywritera je především psát takové texty, které budou úspěšné. To znamená články, které budou více čtené, články které pomohou prodat více zboží a služeb nebo články, které budou poutavě propagovat danou firmu a pomůžou tak zase k lepší prodejům nebo dalším cílům.

Stát se dobrým copywriterem není úplně tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Nějaký článek nebo popis asi dokážeme vypotit všichni, ale takový, který by zajistil přání zadavatele (většinou zvýšil prodeje daného produktu, přivedl nové zákazníky atd.), to už zase každý z nás na první dobrou nedokáže. Dobrý copywriter musí mít empatii, musí se umět vcítit do role čtenáře – potencionálního klienta a psát tak, aby se text potencionálnímu klientovy lehce četl, byl strozumitelný, poutavý, správně vystihující přednosti nabídky, ale neměl by být zase nijak nátlakový, nebo přímo hanit konkurenci.

Chcete-li se stát copywriterem, měli by jste mít nějaké základní nadání a talent, jak jsem uváděl výše, ač se to nemusí na první pohled zdát, jedná se o práci poměrně dost kreativní. Práce také vyžaduje všeobecný rozhled a především nějaké znalosti SEO problematiky. Samozřejmě, že prvotním účelem je psát poutavé a zajímavé články pro lidi-čtenáře, ale jelikož texty copywritera jsou zobrazovány na internetu, musí být také tzv. SEO friendly, nebo-li vyladěné tak, aby si s nimi vyhledávače rozuměli a hodnotili je pokud možno co nejlépe.

Je nutné používat na správných místech vhodná klíčová slova tak, aby jste svůj článek, resp. web, na kterém je článek umístěn dostali ve výsledcích vyhledávání díky tomuto textu co nejvýše. Důležitou vlastností dobrého copywritera je schopnost svými texty zaujmout, přesvědčit, ale nikomu nic nevnucovat a nepodbízet. Přirozené, vtipné a zajímavé texty prodávají nejlépe.

Rozhodně by jste také jako copywriter měl mít tušení, co asi očekává zájemce-zákazník a snažit se mu vaším textem nabídnout řešení jeho problému. Musíte také naprosto přesně vědět, co od vás v daném článku váš zaměstnavatel, nebo zadavatel práce chce. Jaké výsledky má daný text přinést, co si od něj slibuje.

Jestli tedy hýříte originalitou, dobrými nápady, máte alespoň nějaký vztah k jazyku, resp. rozumíte slovům a máte dobrou slovní zásobu a baví vás psát, může být copywriting právě to, co vás bude naplňovat a zároveň i živit. Začít můžete třeba na stovkomatu, ale pokud si myslíte že máte opravdu talent, klidně oslovte některou z marketingových nebo reklamních agentur, e-magaziny, společnosti pohybující se v online propagaci, dělající PR a tak podobně.

Přestaňte donekonečna pátrat po těch správných příležitostech

Také jsem dříve strávil spoustu času neustálým hledání té správné příležitosti, se kterou bych si konečně mohl na internetu vydělat peníze. Trvalo mi docela dlouho než jsem pochopil jaké postupy na internetu fungují, které nástroje používat a se kterými společnostmi je výhodné spolupracovat. Nakonec jsem ale přišel na to, jak je možné na internetu vydělávat a proto bych vám rád ušetřil čas a peníze a doporučil vám právě ty příležitosti, které mám osobně vyzkoušené a které fungují. Doporučuji ji vám jich hned několik, aby jste si mohli vybrat tu, která vyhovuje právě vám. Ušetřete si raději čas a začněte vydělávat s nejlepšími projekty, které jsem na internetu objevil. 

Autor příspěvku: aurin

Nadšenec do internetového podnikání, díky němuž může každý pracovat na vlastních snech, aby se dříve nebo později staly skutečností.

Napsat komentář