social-media-marketing-ann-arbor-michigan

Vydělávejte na sociálních médiích

Jak vydělávat na sociálních sítích

V dnešním článku se podíváme na to, jak můžete začít vydělávat na sociálních médiích. I když se určité postupy prolínají s dalšími formami výdělku, myslím, že je na místě se o sociálních médiích zmínit v samostatném článku, už jen díky jejich obrovskému potenciálu a přínosu téměř pro každý byznys.

Dnes a denně se na sociálních sítích pohybují miliony lidí a proto by byla veliká škoda působení na sociálních sítích ze svého marketingového portfolia vynechat. Podle posledního průzkumu každý den využívá některou ze sociálních sítí každý 7 člověk na světě. Sociální média nemusíme používat pouze na klábosení s kamarády, s rodinou, spolupracovníky nebo s bývalými spolužáky, které jsme viděli naposledy před mnoha lety.

Díky sociálním médiím můžeme také vydělat nějaké peníze a někdy ne zrovna malé peníze. Jak to dělat správně se můžete dozvědět v kurzu Elišky Vyhnánkové - Sociální sítě za den. Kurz je ideální volbou pro všechny, kteří neradi plýtvají svým vzácným časem. Během jednoho dne proberete podrobně všechny nástroje a možnosti Facebooku, uděláte z Twitteru vaší novou pravou ruku, představíte si krásy i záludnosti dalších populárních sociálních sítí pro osobní potřebu i firemní komunikaci a nezapomenete se podívat ani na LinkedIn, na kterém uděláte z vašeho profilů hvězdy. To je výzva, co na to říkáte?

V tomto článku se zaměřím pouze na čtyři sociální sítě, které jistě všichni znáte a není třeba se o jejich běžných funkcích více zmiňovat. My se zaměříme na to, jak je možné sociální média využít, abychom z toho mohli finančně profitovat. Podstatou výdělku na sociálních sítích je jejich obrovský dosah a možnost oslovit a zaujmout velké množství lidí.

Někdo sice může tvrdit, že sociální média jsou pouze na chatování a sdílení zážitků s přáteli a známými a že prodávání na Facebook nepatří, ale myslím, že tím sám sebe ochuzuje nebo sobě upírá i další možnosti, které Facebook, Twitter, Google+ a další sociální sítě uživatelům nabízí. Pokud někdo nemá zájem o takové využití, nebo nemá zájem nějaké reklamní posty číst, je tou jeho volba a samozřejmě se tak může rozhodnout.

Nicméně pokud chcete zkusit pomocí sociálních sítí vydělat nějaké peníze, čtěte dál. Existuje docela dost způsobů, jak sociální sítě využít a získat díky nim nějaký finanční prospěch. Já tady zmíním jen ty nejpoužívanější a vy se sami můžete také zamyslet, jaké využití sociálních médií by bylo vhodné právě pro vás.

Začít můžeme asi tím nejsnazším co můžete udělat, pokud si potřebujete vydělat a to podívat se na Facebook nebo Linkedin a zkusit si najít nějakou práci skrz tyto média. Linkedin je platforma zaměřená spíše na byznys, proto zde určitě můžete navázat kontakty a získat třeba nové uplatnění. Pokud máte na Linkedinu vybudovaný kompletní profil, určitě vám to při hledání nové práce pomůže.

I na Facebooku kolikrát najdete zmínku o volné pracovní pozici, na kterou můžete reagovat. Je zde i mnoho skupin zaměřených přímo na hledání práce, většinou i regionálně zaměřené.

Na Facebooku i dalších sítích existuje samozřejmě mnoho dalších cest, jak vydělat aniž by jste museli měnit nebo opouštět stávající zaměstnání. Sociální média můžete využít také jako bezplatnou inzerci a můžete zde prodat mnoho nevyužitých věcí z vašeho domova nebo zahrady. Některé stránky a skupiny fungují mnohem lépe, než zaběhlé internetové bazary. Ušetříte čas, který by jste strávili vyplňováním kolonek v inzerci a navíc také ušetříte za poplatky za zveřejnění nebo při prodeji.

To asi zvládneme všichni, nyní se mrkneme na maličko složitější nebo pracnější způsoby, jak váš čas strávený na sociálních sítích zpeněžit. Jestli máte talent na fotografování, nahrajte vaše fotky na Flicker a nechte si zaplatit za jejich používání. Malujete rádi a dobře? To samé platí i pro vás. Využijte Flicker, Instagram nebo Facebook k propagaci vašich výtvorů, zaujměte lidi a přiveďte je na místo, kde si mohou vaše výtvory koupit.

YouTube je také sociální médium a tak jestli máte v zásobě zajímavá videa, nebo alespoň nápad na jejich scénář, pusťte se do práce a začněte využívat YouTube k vašemu prospěchu. YouTubu jsem se věnoval ve zvláštním článku zde, proto chci jen letmo připomenout, že YouTube má v sobě potenciál, ale vaše oblíbenost a sledovanost musí být v řádech statisíců či milionů, aby jste si vydělali pěkné peníze. Nicméně není důvod předem nic zatracovat, přečtěte si o výdělku online více zde a sami se rozhodněte, zdali je to pro vás to pravé.

Pokud jste technicky zaměření a umíte programovat, můžete vytvořit aplikaci pro smartphone nebo nějakou hru pro sociální média a zkusit je prodat. Ale vraťme se zase k zpět k činnostem, které může dělat opravdu každý a díky nimž si na sociálních sítích můžete přivydělat.

Jednou z cest je využít velké konkurence, která i na Facebooku panuje a získat nějaký dárek od firem, které je na sociální sítě čas od času umísťují aby tak přilákali více zákazníků. Můžete tak zdarma získat nějaký dárek, voucher nebo slevový kupón a také třeba vyhrát dovolenou. Nicméně toto spíš vyžaduje štěstí něž nějaký um.

Jednou z nejlepších možností jak Facebook využívat k výdělku je propagace affiliate produktů. Je dá se říci jedno, v jaké sféře se pohybujete nebo jaké máte zájmy. Dnes si můžete vybrat z nabídky obrovského množství společností z nejrůznějších oborů, které affiliate spolupráci nabízí a můžete začít propagovat jejich produkty. A nemusíte se samozřejmě omezovat jen na zboží.

Pokud jste třeba prošli nějakým online kurzem nebo koučinkem, je dost velká pravděpodobnost, že daný lektor nebo firma nabízí affiliate spolupráci a vy takový kurz můžete třeba přes Facebook doporučit. Třeba máte za sebou návštěvu kvalitního semináře například o chování terarijních zvířat a tento seminář můžete také doporučovat. Fantazii se meze nekladou.

Pokud nevíte kde najít affiliate produkty, zagooglujte nebo si přečtete můj článek o affiliate marketingu zde, kde se konkrétněji dozvíte, kde společnosti nabízející affiliate spolupráci hledat. Při affiliate marketingu ale nezačněte spamovat váš Facebookový nebo Twitterový účet jedním reklamním odkazem za druhým v naději, jak vysokou úspěšnost budou vaše příspěvky mít.

Tato cesta nefunguje tak jak by jste si mohli myslet. Lidé nekliknou na váš odkaz jen proto, že hezky vypadá. Takových vidí během dne spousty. Důležité je se svým publikem komunikovat, sdílet s ním poznatky a zajímavé tipy a teprve mezitím se občas můžete zmínit o nějaké zajímavé affil příležitosti. Lidé jsou na reklamu hákliví, obzvláště na Facebooku a tak se snažte držet pravidla nic neprodávat, pouze upoutat pozornost a podnítit k vyhledání více informací přes váš affiliate odkaz.

Snažte se vybudovat s vaším publikem nějaký vztah a předávejte mu hodnotné informace. Nebojte se mluvit o vlastních názorech nebo zkušenostech, co se vám líbí a co ne. Jakmile vás lidé začnou znát, začnou vám důvěřovat a budou dokonce prahnout po dalších vašich příspěvcích, máte docela vyhráno a takovému publiku se mnohem snadněji doporučuje nějaký ten produkt či služba, která vám přinese podíl z prodeje. Sami asi rozumíte, že spamováním jednoho reklamního odkazu za druhým velkého úspěchu nedosáhnete.

Druhou možností jak využít síly sociálních médií je propagace vlastního info produktu. Opět platí, že čím lepší máte vztah se svými odběrateli, čím větší odborník na dané téma jste, tím snadněji se vám bude dařit oslovit s nabídkou čtenáře vašich příspěvků. Jestli píšete web nebo blog a máte mezi čtenáři vybudovaný určitý respekt, můžete napsat třeba e-book, nahrát audio nebo video nahrávku a prodat jej vašemu publiku.

Sociální sítě jsou velice dobrým místem, kde tak můžete učinit. Opět zdarma a bez jakéhokoli poplatku z prodeje. Zase musím zdůraznit, že kvalita je klíčem k úspěchu. Pokud si s vaším info produktem vyhrajete po všech stránkách, je naprosto jisté že díky sociálním médiím oslovíte širší publikum, z čehož resultují vyšší prodeje/objednávky.

Další zajímavým způsobem jak využít sociální média je k propagaci vlastních výrobků. Jestliže jste šikovní a tvoříte, malujete, šijete, vyrábíte, sestavujte něco fyzického, není důvod proč se u toho třeba nenatočit a nesdílet vaše video online na YouTubu. Pro fotografie nebo malby doporučuji Flicker, Instagram nebo Pinterest, ale ani Facebook nebo Google+ nejsou špatnou volbou.

Nebojte se natočit krátké video třeba z toho jak malujete a vyvěste ho na YouTube a informujte lidi v popisu videa, jak mohou od vás tento obraz získat. Fantazii se meze nekladou a ať už chcete vaše známé i neznámé oslovit s čímkoli, sociální média jsou rozhodně jednou z dobrých alternativ.

Umíte hrát dobře na housle a chtěli by jste to někoho naučit? Věnujete se koučování v oblasti hubnutí nebo třeba tomu, jak vybudovat ty správné návyky? Sociální sítě jsou perfektním místem, kde prezentovat vaše schopnosti a získat tak množství potencionálních klientů. Koučování je jednou z velice zajímavých alternativ výdělku, pokud jste v něčem opravdu dobří. Lidé se rádi nechají vést a poradit si v nesnázích a vy je tak můžete přes sociální sítě oslovit a na dálku také koučovat s využitím programů jako je Skype nebo Hangouts od Googlu.

Nemusíte vystrčit paty z domova a přesto můžete vést seminář pro desítky lidí a přijít si tak na velmi slušné peníze. Mějte na paměti, že pokud jste v nějaké oboru opravdu odborník, lidé vám za fundované rady a informace rádi zaplatí, proto se nepodceňujte a stanovte si férovou za váš koučink férovou cenu. Ještě bych neměl zapomenout zmínit další možnosti jak sociální sítě využít k výdělku.

Pokud jste pravidelným uživatelem Facebooku nebo Twitteru, můžete si přivydělat nějakou kačku postováním reklamních zpráv o určitých společnostech. V zahraničí funguje web Sponsoredtweets.com, který vám umožní vydělat si zhruba 50 centů za tweet o společnosti nebo jejich produktu obsahující alespoň 150 slov. Pokud jste vybudovali na Facebooku dostatečně velký počet fanoušků, můžete si sami nechat platit za to, že na své stránce zveřejníte reklamní sdělení.

Jestli nějaká společnost vaši stránku ohodnotí jako s „potencionálním vlivem“, zaplatí vám za to, že na své zdi zveřejníte jejich promo článek a vy vyděláte třeba za každé kliknutí na něj. Váš prostor na sociálních sítích můžete také nabízet firmám, o kterých si myslíte, že by mohli mít o tento reklamní prostor zájem.

Například se můžete věnovat graffity a na svém sociálním profilu vybudovat síť tisíců followerů. Zkuste oslovit výrobce sprejů nebo třeba prodejce streetwearového oblečení a nabídněte jim reklamní prostor na vašich Facebookových stránkách. Kdo jde štěstí naproti, má o hodně větší šanci že ho potká, a téměř 100 % jistotu, že ho potká dříve, než kdyby na něj čekal.

Budujte tedy vztah s vašimi fanoušky a odběrateli, buďte kreativní, zásobujte je vtipným, zajímavým nebo naučným obsahem a jděte štěstí naproti, nesnažte se na sociálních sítích prodávat starým způsobem (znáte z TV Shopu) a úspěch vás rozhodně nemine.

Přestaňte donekonečna pátrat po těch správných příležitostech

Také jsem dříve strávil spoustu času neustálým hledání té správné příležitosti, se kterou bych si konečně mohl na internetu vydělat peníze. Trvalo mi docela dlouho než jsem pochopil jaké postupy na internetu fungují, které nástroje používat a se kterými společnostmi je výhodné spolupracovat. Nakonec jsem ale přišel na to, jak je možné na internetu vydělávat a proto bych vám rád ušetřil čas a peníze a doporučil vám právě ty příležitosti, které mám osobně vyzkoušené a které fungují. Doporučuji ji vám jich hned několik, aby jste si mohli vybrat tu, která vyhovuje právě vám. Ušetřete si raději čas a začněte vydělávat s nejlepšími projekty, které jsem na internetu objevil. 

Autor příspěvku: aurin

Nadšenec do internetového podnikání, díky němuž může každý pracovat na vlastních snech, aby se dříve nebo později staly skutečností.

2 komentáře: „Vydělávejte na sociálních médiích

Napsat komentář