apps

Vytvářejte software

Vytvářejte software a začněte vydělávat skutečně velké peníze

I přesto, že nejsem žádný programátor a v problematice se orientuju jen v obecné rovině, rozhodl jsem se sepsat i tento článek, protože tvorba a prodej softwaru je rozhodně příležitost, jak vydělat peníze online a tak by v našem seznamu neměla chybět. Navíc určité postupy se už známe z předchozích článků, z čehož je jasně patrné, že některá pravidla a zásady platí ať už tvoříte webové stránky, píšete e-booky nebo prodáváte software online.

Toto odvětví navíc zažívá v posledních letech dost razantní růst a to především díky mobilním aplikacím, cloudovým službám a internetu věcí. Potenciál v tomto oboru je stále obrovský a pokud si myslíte, že Google, Microsoft, Adobe, Apple nebo některý z dalších softwarových gigantů ovládají celý trh, jste na hlubokém omylu. Samozřejmě by nebylo asi příliš rozumné začít vyvíjet operační systém a pouštět se do souboje s těmito giganty, ale existuje bezpočet jiných softwarů a také trochu jiných cest, jak můžete prorazit.

Nemusíte být programátor, aby jste mohli začít prodávat software online.

Nevím kolik z vás si poradí s programováním a vývojem jednodušších softwarů, ale to v zásadě není ta nejpodstatnější věc. Se skvělým nápadem můžete prorazit i bez toho, aniž by jste znali jediný programovací kód. Stačí se spojit s někým, kdo tyto znalosti a dovednosti má a na práci si ho najmout – outsourcovat. Nebudu se tedy zabývat konkrétními postupy jak psát daný software, ale spíše na to, jakými způsoby se vydělávají peníze.

Obecně asi můžeme říci, že vývojáři a programátoři jsou dobří v tom co dělají, ale už třeba nejsou tak zdatní v obchodu nebo marketingu. Prostě se věnují svému programování a vývoji různých aplikací a ostatní věci jsou tak trošku na druhé koleji. To vůbec neznamená, že je tento přístup nějak špatný, protože programování je baví a jde jim to výborně. Nemají ale už tolik energie věnovat se třeba právě monetizaci vyvíjeného softwaru a sahají tak většinou k vyzkoušeným metodám. Tyto metody můžou být i kombinovány tak, aby co nejvíce splňovaly podmínky vývojáře. Pojďme se tedy podívat, jaké metody monetizace softwaru a aplikací se dnes nejvíce používají.

Freemium model

Freemium model je nejvíce používanější formou monetizace softwarových aplikací. Je znám také jako „in-app“ nákupní model. Znamená to, že software nebo aplikace je zdarma ke stažení, ale pouze v omezené verzi. Uživatelé, kteří mají zájem o veškeré funkce je mohou odblokovat zaplacením určité částky. Tento model monetizace je velmi oblíbený především v herním průmyslu, kde je extrémně populární a úspěšný.

Příkladem můžou být například různé akční hry, kde je zapotřebí svou postavu různě vybavovat a zdokonalovat. Pokud si hráč přeje lepší vybavení, např. zbraně, výdrž atd., může je přímo ve hře zakoupit za reálné peníze. Dalším příkladem jsou různé závodní hry, kde o zaplacení odemykáte další kola a získáváte lepší auta atp. Tato metoda umožňuje rozšířit software mezi zájemce zdarma, což velmi výrazně zvyšuje počet stažení. Vždycky se najdou hráči, kteří zůstanou u free verze, ale je i obrovské množství těch, kteří různé updaty či plnou verzi hry rádi zaplatí. Také je možné zapojit další marketingové nástroje a snažit se free členy popostrčit k nákupu nějakého vylepšení. Někdy to není jednoduché, ale snaha se vyplácí.

Inn app advertising

Další známou a používanou formou monetizace softwaru je tvz. Inn-app advertising, kde jde o zobrazování reklam přímo v daném softwaru či aplikaci. Buď se zobrazují jako pop-up okno nebo při přepínání mezi jednotlivými obrazovkami aplikace. Používá se model výplaty určité částky za 1000 zobrazení reklamy nebo za určitý počet kliků. Výše výdělku je závislá na různých faktorech, třeba jakou reklamní síť používáte, typ reklamy, cílové publikum atd.

Jedná se o trochu méně populární model než je předešlý Freemium model, aniž by se tyto dva modely vzájemně vylučovali. Používají se kombinovaně např. tak, že pokud si uživatel nepřeje zobrazovat další reklamy, je vyzván k úhradě aby mu reklamní sdělení již dále na obrazovce nevyskakovali. Aby byla inn app reklama úspěšná, je potřeba aby na ni klikalo od samého počátku poměrně velké množství lidí. Nicméně u oblíbených softwarů nebo aplikací to rozhodně není nedosažitelné. Statistika ukazuje, že více lidí nakonec klikne na reklamy než na upgrade z freemium verze na vyšší, ale jsou tu také nižší provize za konverzi.

Placené produkty

Dnes je v nabídce tak velké množství aplikací a softwaru zdarma, že je poměrně těžké prosadit se s placeným produktem. Lidé si jsou ochotni koupit kafe za 80 korun, ale už se jim nechce utratit 80 korun za šikovnou aplikaci. Je totiž obrovská šance, že stejnou nebo podobnou aplikaci od jiného developera najdou ke stažení zdarma nebo jako freemium.

Pokud danou aplikaci dává na trh firma, která má vliv, má marketingové zdroje a podíl na trhu je přímý prodej nejlepší strategie monetizace kterou zvolit. Pokud firma nabízí produkt úzce zaměřený, který nemá na trhu zatím konkurenci, pak poplatek za užívání produktu dává docela smysl.

Také pro společnost, která má solidní reputaci a silnou členskou síť může být snazší a časově efektivní účtovat za každé stažení poplatek. Obecně produkty, která mají skvělé jméno na trhu a jsou vysoce kvalitní, stejně třeba jako pokračování úspěšné hry jsou dva druhy softwarového řešení, které je dobré monetizovat touto přímou cestou.

Pay per instal

Pay per instal je další prodejní model, který umožní vývojářům distribuovat svůj software a vydělávat přitom peníze. Tento přístup je obzvláště vhodný pro monetizaci softwaru pro desktopové uživatele. Nicméně dnes jsou již k dispozici platformy, hodící se jak pro desktopové vývojáře, tak i pro developery aplikací pro mobilní zařízení.

Zpeněžení pay per instal programů vyžaduje, aby byl software integrován s tzv. chytrým instalátorem. Nejchytřejší instalátory nejsou jen skripty, jsou to zcela kompletní řešení, které si může uživatel upravit tak, aby mu plně vyhovovali. Vývojář může přizpůsobit vzhled a dojem z instalačního programu a vybírat produkty, které mají podporovat a propagovat software prostřednictvím partnerů v síti. Analýza poskytuje kompletní kontrolu stažení, konverzí a další.

Affiliate marketing

Možná jste trochu překvapeni, že affiliate marketing vidíte i zde. Ale není to žádná chyba, affiliate marketing je velice oblíbený i při propagaci softwaru a aplikací. Není pouze pro webové stránky a projekty. Kdokoli může navrhnout software nebo aplikaci odvozenou od nějakých affiliate pobídek. Je to zajímavá a potencionálně velmi lukrativní cesta jak vydělat peníze při vývoji softwaru, ale může být také poměrně náročná a časově náročná.

Nicméně přesně to jsou příležitosti, která vám mohou vydělat fúru peněz. Jakmile lidé vidí nějakou překážku, nebo náročnost úkolu, raději se mu vyhnou a přicházejí tak o příležitost, která by z toho mohla vzejít. Pokud chcete být úspěšní, musíte občas udělat věci, které ostatní dělat nechtějí. Třeba obětovat čas a peníze na vývoj nové aplikace.

Pokud chce někdo udělat aplikaci a vydělat nějaké peníze pomocí affiliate spolupráce, je nutné software nejprve vytvořit. Dobrým příkladem jak vydělat peníze vlastní aplikací s affiliate produkty jsou cestovní aplikace. Naopak herní nebo výukové aplikace jsou lepší pro in-app reklamu nebo freemium model. Asi každý tuší, že vývoj a integrace affiliate spolupráce do vlastního softwaru není to nejjednodušší, do čeho by jste se mohli pustit. Ale pokud se vám tato cesta zdá jako do budoucna lukrativní, není důvod se o to nepokusit.

Ostatní stategie

Krom výše zmíněných 5-ti nejpoužívanějších variant monetizace vlastního softwaru nebo aplikace můžeme najít i další kreativní cesty jak získat odměnu. Jsou jimi například prodej různých analýz, placené členství atp. Největší předností výše zmíněných monetizačních modelů je jejich schopnost nasazení na jakýkoli software či aplikaci.

Jakmile aplikaci zprovozníte, program na monetizaci běží samostatně pouze s případnými drobnými updaty. Můžete tvořit jednu aplikaci za druhou a postupně do nich přidávat monetizační metody. Čím více aplikací, tím více stažení, tím více uživatelů a tím více peněz pro vás. V příštím článku se podíváme na konkrétní postup monetizace vlastního softwaru.

Přestaňte donekonečna pátrat po těch správných příležitostech

Také jsem dříve strávil spoustu času neustálým hledání té správné příležitosti, se kterou bych si konečně mohl na internetu vydělat peníze. Trvalo mi docela dlouho než jsem pochopil jaké postupy na internetu fungují, které nástroje používat a se kterými společnostmi je výhodné spolupracovat. Nakonec jsem ale přišel na to, jak je možné na internetu vydělávat a proto bych vám rád ušetřil čas a peníze a doporučil vám právě ty příležitosti, které mám osobně vyzkoušené a které fungují. Doporučuji ji vám jich hned několik, aby jste si mohli vybrat tu, která vyhovuje právě vám. Ušetřete si raději čas a začněte vydělávat s nejlepšími projekty, které jsem na internetu objevil. 

Autor příspěvku: aurin

Nadšenec do internetového podnikání, díky němuž může každý pracovat na vlastních snech, aby se dříve nebo později staly skutečností.

Napsat komentář