Využíváte tlačítka call to action ve videu na maximum-

Využíváte tlačítka call to action ve videu na maximum?

Tlačítka Call To Action (CTAs) jsou podstatnou částí každé strategie pro sociální video marketing. Video CTA jsou takové instrukce pro diváky, co mají dělat.

Záměrem je zapojit diváka aby udělal okamžitou akci často při využití příkazových sloves podporujících akci jako jsou „sledujte nás“, „sdílejte nyní“, „zjistěte více“, atp..

S chytrými CTA můžete přeměnit pasivní diváky na aktivní podporovatele vaší značky. Ne všechny tlačítka call to action jsou stejné a mnoho z nich nemá tu správnou šťávu. Zdají se být tak trochu „vydýchané“.

Podívejte se, jaké 3 kroky můžete udělat abyste vaše CTA zase osvěžili a zefektivnili.

Podpořte své CTA tlačítka

Nejlépe budou tlačítka Call To Action fungovat, pokud jsou podporovány více způsoby. Nespoléhejte se jen na umístění CTA tlačítka na konec videa. Vyzvěte diváky k akci již během videa mluvenou formou.

Hned bude CTA vypadat více osobně, než jen někde ležící osamocený button.

Je to také příležitost dát divákům více informací o akci, kterou chcete aby provedli. Řekněte jim rovnou nějaké výhody, které je čekají pokud se například registrují na vaše stránky.

Nezapomeňte také vložit  tlačíka call to acion ke každému textu, který video provází, do popisu videa atd. Takto umožníte i divákům, kteří nevidí celé video, nebo kteří se k němu vrátí později vykonat požadovanou akci.

Jednoduše mohou ihned kliknout nebo zkopírovat odkaz, aniž by museli shlédnout celé video.

Zkuste být trochu nápadití

Ne každé video CTA musí vypadat jako ze staré školy – „dozvědět se více“ nebo „začít tady“. Není na nich nich špatného a v mnohých případech postačí.

Že by takové CTA byly ale nějak výrazně inspirující, to se také říci nedá.

Namísto toho, zkuste vyzvat diváky ke specifičtějším akcím a ukažte jim jaké mohou získat benefity ihned ve video CTA.

Například místo tradičního „Sledujte nás“, vyzvěte diváky sloganem „Buďte první kdo uvidí nové video!“.

Zvažte také nabídku tvz. lead magnetu, který pomůže k tomu, aby diváci ono tlačítko call to action zmáčkli. Ať už nabídnete automatický potup do soutěže o ceny, vzorek zdarma, nějaký prémiový obsah zdarma, e-book nebo návod zdarma atp.

Buďte kreativní a popřemýšlejte, co by pomohlo právě vašim divákům.

Na YouTubu nečekejte až do samého konce

Nejjednodušší a nejzřetelnější místo kam umístit tlačítko call to action je na konec vašeho videa. Dává to v celku smysl.

Divák sledoval celé video až do konce a vy ho pozvete aby udělal nějaký další krok. Nicméně, YouTube dává publisherům možnost, jak chytře zakomponovat CTA i v jiných úsecích videa a tato možnost by neměla zůstat nevyužita.

Zase to ale příliš nepřehánějte – nechcete přeci diváky naštvat nebo příliš odvádět pozornost od hlavního sdělení.

Zaměřte se na spojitosti mezi videem a nějakým jiným obsahem, třeba dalším videem nebo relevantním článkem na vašem webu.

Pokud například ve video klipu ukazujete vaše přípravy na účast na veletrhu, můžete zapojit CTA, přes které se diváci dostanou na stránky veletrhu, nebo váš blog, kde se v článku o přípravě na veletrh rozpovídáte trochu více.

Video CTA jsou klíčovým elementem v maximalizaci dopadu sociálního videa, ale k úspěchu vašeho videa potřebujete více než jen dobré CTA. Chcete se dozvědět další ingredience? Podívejte se na další články na našem blogu, třeba na co nezapomenout při tvorbě videa pro sociální sítě.

Autor příspěvku: aurin

Nadšenec do internetového podnikání, díky němuž může každý pracovat na vlastních snech, aby se dříve nebo později staly skutečností.

Napsat komentář